Go Bus on edukaim sõitjateveo ettevõte

Go Bus on edukaim sõitjateveo ettevõte

Andrei Mändla Go Bus

Äripäev avaldas oktoobris sõitjateveo edetabeli, kus Go Bus asetus eelmise aasta majandustulemuste põhjal 1. kohale.

Teekond tippu on olnud pikk ja töökas. Go Bus loodi mitme bussifirma ühinemisena aastal 2005. Ettevõtte loomisest Go Busi juhatuse liikmena ametis olnud ning viimastel aastatel ettevõtet juhtiv Andrei Mändla sõnab alguse kohta, et oli huvitav aeg. „Alguses oli parajaks väljakutseks see, et erinevates bussiettevõtetes olid erinevad töökulutuurid. Nende ühtlustamine võttis aega aastaid. Avalike teenindamise mastaabilt me ehk praegusele väga palju alla ei jäänudki, teenindasime päris paljudes maakondades, aga bussipark on nüüd oluliselt parem. Oleme näinud nii streike kui palju uusi algusi,“ sõnas Andrei.

Tänaseks sõidavad Go Busi bussid aastas maha ca 25 miljonit kilomeetrit. Meie bussifirma 350 bussi ja 650 bussijuhti teenindavad avalikke liine pea kõigis Eesti maakondades ning Tartu ja Kuressaare linnas, kaugliine Eesti linnade vahel ning tellimusvedusid.

Go Busi juhataja Andrei Mändla tõdeb, et eelmise aasta tegemistele vajutas pitseri COVID, muidu olnuks tulemus veelgi parem. „Sarnaselt väga paljudele teistele valdkondadele mõjutas pandeemia väga otseselt transpordisektorit ning oluliselt ka meid. Võttes arvesse, et kehtisid liikumispiirangud, mille tõttu tellimusveod langesid sisuliselt ära ja kaugliine teenindasime oluliselt väiksemas mahus, siis võib majandustulemust hinnata heaks. Kahtlemata oleks ilma pandeemiata tulemus veelgi parem,“ rääkis Andrei.

Kriis oli ja on jätkuvalt meie bussiettevõttele tõsiseks väljakutseks. „Eelkõige oleme õppinud meeskonnavaimu hoidmist ning kriisijuhtimist muutlikel aegadel. Näiteks tuli kogu logistikapool ümber mängida, eriti mis puudutab kommertsvedusid,“ sõnas Go Busi juhataja.

Praegune olukord on küll grammi võrra parem kui eelmisel aastal, kuid pole siiski võrreldav koroona eelse tasemega. „Suvel hakkasid inimesed taas rohkem liikuma. Nüüd, aasta lõpu poole, on näha, et kommertsveod on jätkuvalt COVIDi tõttu häiritud ning tellimusvedude maht on väga väike. Muret teeb kütusehinna hüppeline ja jätkuv tõus, mis avaldab mõju majandustulemustele,“ selgitas Andrei Mändla.

Murede kõrval on ka helgem pool. „Rõõmu teeb see, et tellimusveod on alles ning nõudlus teenuse järele sel aastal pisut kasvanud. Mõistagi valmistab rõõmu Go Busi äge tiim, tänu kellele on edukaimaks bussiettevõtteks tõusmine saanud võimalikuks,“ ütles Go Busi juhataja.

Võidu kohta ütleb Andrei, et ausalt öelda on lapsevanema tunne. „Nagu laps oleks keskkooli lõpetanud. Aga ülikool on alles ees – tulevad uued tehnoloogiad, vesinikbussid ja isesõitvad bussid, nii et töö läheb edasi. Asju tuleb võtta rahulikult ja selge peaga.“