Go Bus toob liinidele uue põlvkonna Scania gaasibussid

Go Bus toob liinidele uue põlvkonna Scania gaasibussid

Scania Fencer1 GoBus

Go Bus toob tänasest, 1. detsembrist Harjumaa lõunasuuna avalikele liinidele neli uue põlvkonna Scania Fencer 1 bussi, mida on seni Euroopasse tarnitud vaid seitse.

Fencer 1 on uhiuus maakonnabusside lipulaev, mille on terviklahendusena ratastest laeni välja töötanud ja valmis ehitanud vaid üks tarnija – Scania.

„Valik just nende busside kasuks tulenes mitmest aspektist. Uued bussid on kombinatsioon mugavusest, turvalisusest ja moodsast disainist ning sobivad suurepäraselt meie tellijale kliimaeesmärkide täitmiseks, sest need on ökonoomsed ja keskkonnasäästlikud. Fencer 1 bussid hakkavad detsembrist teenindama Harjumaa liinidel Tallinna-Kose suunda,” ütles Go Busi tegevjuht Andrei Mändla.

Kindlust soetada just Fencer 1 mudelid lisas tema sõnul ka asjaolu, et Go Busi koostöö Scaniaga on kestnud sama kaua, kui Go Bus on üldse eksisteerinud. „Sõidutame aastaid oma reisijaid Scania liini- ja turismibussidega ning meie viimane suurem ühine tehing oli Tartu linna 64 kliimaseadmetega varustatud gaasibussi ostmine. Tehingud on end ära tasunud ja tõestanud Scania tugevust nii hea koostööpartneri kui ka kvaliteetsete ja vastupidavate busside tootjana.”

Scania Baltikumi busside toote- ja müügijuht Ragnar Jürgens sõnas, et sõiduauto asemel ühistranspordi laiem kasutamine on kogu Euroopa huvi ning Scanial on au sellele eesmärgule omalt poolt kaasa aidata. „Täiesti uue tooteseeria esimese mudelina on Fencer 1 moodne nii seest kui ka väljast. Pealtnäha lihtsa vormi all peidab end mahukas ning modernne reisijateruum, reguleeritava roolisamba ja lülitite paigutusega juhiala ning võimas 9-liitrine 280 hobujõuga gaasimootor, mis töötab ka biogaasiga. Vähem heitgaasi tähendab puhtamat õhku meile kõigile.”

Fencer 1 bussidel on Scania neljanda põlvkonna gaasimootor, mille edasiarenduste juures on suunaks võetud väiksem kütusekulu, suurem pöördemoment ning parem töökindlus. 12-käiguline täisautomaatne käigukast võimaldab leida mootoril kõige ökonoomsema pöörete vahemiku ning lisab sõidule sujuvust. Nii busside mootor, käigukast kui ka sillad on valminud Scania Rootsi tehases.

Kui bussi välimusest rääkida, siis liigub trend ühissõidukite maailmas Ragnar Jürgensi sõnul puhta ja monoliitse vormi suunas. „Samuti pööratakse aina rohkem tähelepanu pinnapeegeldusega ökonoomsele LED-valgustusele, et tuua reisijatele bussi rohkem valgust. Hele sisu, roostevabad detailid ning võimalus valida nii istme – kui ka põrandakattematerjali annavad lõpptulemusena täpselt kliendi soovile ja maitsele vastava moodsa bussi,” räägib ta. „Fencer 1 eripäraks on ka valgustatud küljetriip, mis helendab pimendas kaugele ja lisab erapära. Katusele viidud kaetud gaasiballoonid ja spoilerid tagavad suurepärase aerodünaamika.”

Go Busi uutes bussides on 43 istekohta ja 21 seisukohta. Iga istmepaari juures on kaks USB-laadijat telefoni või muu nutiseadme laadimiseks, samuti on buss varustatud selliste sõidumugavust pakkuvate lisadega nagu topeltklaasid ja konditsioneer ning passiivsed ja aktiivsed ohutussüsteemid, näiteks kolme punkti turvavööd. Juhiala väljatöötamisel on eeskuju võetud veoautomaailmast, kus Scania on fookusesse võtnud ohutuse, ergonoomsuse ning juhi rahulolu oma töökohaga, olgu tema pikkuseks siis kas 150 või 210 cm.

Esimestele neljale bussile, mis on Eestisse juba jõudnud, järgnevad järgmisel aastal veel 26. Kokku on Euroopassemüüdud seitse Fencer 1, tehasetellimusi on esitatud veel 79 bussile.